Сторінка вчителя – логопеда

Вас вітає вчитель-логопед

Захарова Надія Mиколаївна

Коли слід звертатись до логопеда:

— якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2  років   або словник налічує не більше 10 слів;
— коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
— дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів;
— коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається).

Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення  при закладах дошкільної освіти:

  1.  Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) придошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
  2.  В логопедичні групи зараховуються діти 4 – 5 — річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем  або лікарем дитячої поліклініки.
  3.  Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
  4.  Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.

Завдання вчителя — логопеда в дошкільному  навчальному закладі:

  •  усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
  •  створення єдиного корекційно — навчального простору;
  •  пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
  •  інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
  •  створення  предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.

Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:

— розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
 розвиток фонематичних процесів;
— розвиток дрібної моторики;
— усунення вад звуковимови;
— збагачення словникового запасу;
— вдосконалення граматичної сторони мовлення;
— підготовка до навчання грамоти.

Форми роботи:
— фронтальні логопедичні заняття;
— індивідуальні логопедичні заняття;
— групова та індивідуальна робота з дітьми.