Вас вітає вчитель-логопед
Захарова Надія Mиколаївна
Коли слід звертатись до логопеда:
— якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
— коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
— дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів;
— коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається).
Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення при закладах дошкільної освіти:
- Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) придошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
- В логопедичні групи зараховуються діти 4 – 5 — річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем або лікарем дитячої поліклініки.
- Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
- Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.
Завдання вчителя — логопеда в дошкільному навчальному закладі:
- усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
- створення єдиного корекційно — навчального простору;
- пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
- інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
- створення предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:
— розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
— розвиток фонематичних процесів;
— розвиток дрібної моторики;
— усунення вад звуковимови;
— збагачення словникового запасу;
— вдосконалення граматичної сторони мовлення;
— підготовка до навчання грамоти.
Форми роботи:
— фронтальні логопедичні заняття;
— індивідуальні логопедичні заняття;
— групова та індивідуальна робота з дітьми.