Сьогодні, 16 грудня 2024 року, відбулось чергове засідання педагогічної ради №2 “Дайджест сучасних освітніх технологій комунікативно-мовленнєвого розвитку у національно-патріотичному вихованні дошкільників”.
Членами творчої групи були представлені інноваційні напрацювання з відповідної тематики.
Актуальним та важливим в цифровізації освітнього процесу є впровадження SMART технологій, які включають в себе змістовний відеоконтент пізнавального,креативного,
мовленнєвого ,фізичного розвитку дошкільників.
В рамках презентації SMART технологій було представлено:
SMART календар державних, обрядових свят, як дієвий інструмент в роботі з дітьми під час дистанційного та змішаного навчання, які допоможуть вихованцям краще зрозуміти культурні традиції нашої країни.
Padlet дошка, як гнучкий інструмент взаємодії педагогів та батьків з використання інформаційних,консультативних та мультимедійних матеріалів з організації та проведення святкових подій впродовж календарного року.
Представлені SMART технології дозволять зробити освітній процес ще цікавішим,пізнавальнішим та сприятимуть формуванню у дітей етнонаціональної свідомості.
Дякуємо членам творчої групи за плідну роботу та креативні ідеї.
Далі буде..
Продовжується методичний марафон “Ділимося досвідом”.Сьогодні, 12 листопада, наш заклад мав чудову нагоду презентувати на загал свій досвід роботи “Козацький ХАБ як новий вектор гурткової роботи в закладі дошкільної освіти”
Під час презентації досвіду було висвітлено управлінські, методичні та практичні аспекти роботи закладу з національно-патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку на засадах елементів Козацької педагогіки в рамках роботи онлайн гуртка “Де козак там і слава”
Висловлюємо подяку Центральному відділу освіти департаменту освіти і науки Запорізької міської ради за організацію такого важливого та актуального заходу: Марафон “Ділимося досвідом”
Сьогодні, 25 жовтня, в ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР, в рамках річного плану роботи на 2024/2025 н.р., з реалізації проєкту творчої групи відбувся семінар-практикум “Соціально-громадянська компетентність дітей дошкільного віку: основні завдання та шляхи їх реалізації”.
На семінарі розглянули питання:
- актуальні аспекти соціально-громадянської компетентності дошкільників;
- розширення шляхів реалізації у формуванні етнічної самосвідомості дошкільників через ознайомлення з українськими державними та обрядовими святами;
- презентували інтерактивний адвент-календар народно-обрядових та державних свят;
- відчули себе творцями та створили неперевершену поробку “Родичі гарбузові” до “Свята врожаю”.
Кожен отримав масу найкращих вражень від проведеного семінару-практикуму!
Сьогодні, 10 жовтня – Всесвітній день психічного здоров’я (World Mental Health Day) або День ментального здоров’я у світі та в Україні.
Ментальне здоров’я – це стан благополуччя, при якому людина може реалізовувати власний потенціал, долати життєві стреси, продуктивно й плідно працювати та робити внесок у життя своєї спільноти.
А тому сьогодні відбулась ресурсна зустріч , котрий проводила практичний психолог Mарія Ракус з педагогічним колективом, метою якої було: профілактика і збереження психологічного здоров’я педагогів , профілактика синдрому емоційного вигорання, сприяння формуванню практичних навичок володіння собою в різних ситуаціях.
Під час зустрічі педагоги створити колаж під назвою “Рецепт ментального здоров’я”, де зазначили власні “інгредієнти” щодо збереження свого психологічного здоров’я в умовах сьогодення.
Сьогодні, 03.10.2024, відбувся тренінг для педагогів “Психологічна підтримка дітей під час кризи в Україні”
Війна — це стрес не тільки для дорослих, які все розуміють, але й для дітей. Відчуття небезпеки, тривоги, переривання звичних рутин, постійні зміни та рух — усе це може злякати дитину, викликати нерозуміння і дискомфорт.
Саме тому, освітнє середовище завжди має забезпечитувати особливу турботу та увагу до дітей, яким через брак життєвого досвіду і особливості дитячої психіки загрожують фізична та психоемоційна небезпека.
Під час тренінгу, практичний психолог Mарія Ракус презентувала педагогам практичні інструменти: дихальні техніки, психологічні ігри, вправи на саморегуляцію, арт-терапевтичні вправи, що створюють сприятливу атмосферу,дозволяючи дітям розслабитися, зняти емоційне напруження, відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту.
Дбаймо про себе і дітей заради здорового майбутнього України.
В рамках річного плану роботи на 2024/2025 навчальний рік в ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР проведено методичну майстерню “Цифрова грамотність педагога”, де педагоги удосконалювали навички з використання сервісу графічного дизайну “CANVA” в створенні якісного візуалізаційного мультимедійного контенту для дошкільників у безперервному освітньому процесі.
Незабаром стартує новий 2024/2025 навчальний рік.
Сьогодні відбулась настановча педагогічна рада “Актуальні аспекти діяльності ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР у новому 2024-2025 навчальному році в умовах воєнного стану”.
Під час проведення педагогічної ради було визначено основні пріоритетні орієнтири освітньої траєкторії закладу,які базуються на інноваційних, творчих та актуальних підходах.
Визначено маршрут діяльності роботи творчих груп, який спрямовано на забезпечення якісної реалізації річних завдань.
Окреслено алгоритм дій педагогів в рамках реалізації плану щодо надолуження та мінімізації освітніх втрат.
Визначено напрями роботи психологічної служби закладу, актуальним аспектом якої є психологічна підтримка всіх учасників освітнього процесу.
Висвітлено напрями індивідуального маршруту розвитку в роботі з дітьми з ООП.
Тож стартуємо командою творчих, фаховоздатних , вмотивованих педагогів, які попри все продовжують працювати на освітянській ниві заради Перемоги
Закінчується 2023/2024 навчальний рік. Рік надзвичайно складних випробувань для всієї освітянської спільноти. Проте, як завжди, у кінці травня, педагогічний колектив ЗДО 162 зібрався на підсумкову педагогічну раду.
Метою засідання педагогічної ради було підведення підсумків навчального року в умовах воєнного стану та визначення подальших перспектив роботи, враховуючи досвід, набутий протягом цього періоду.
Під час засідання педагогічної ради вихователем-методистом Тетяною Йованович було проаналізовано якість надання освітніх послуг в режимі дистанційного навчання, визначені певні досягнення та резерви в роботі.
Актуальним питанням щодо аналізу дистанційної роботи було визначено пошук шляхів щодо надолуження освітніх втрат, активізації залучення батьків до освітнього процесу, враховуючи показники моніторингових досліджень.
Директором Юлією Солов’ян визначено рівень діяльності педагогічного колективу, їх творчих здобутків та професійного зростання.
Заслухано звіт вчителя-дефектолога Олени Заськіної про стан корекційно – розвивальної роботи з дітьми з ООП за рік.
Вихователем Жанною Островською проналізовано вирішення пріоритетних завдань, які було поставлено перед пед.колективом в 2023/2024 н.р. Під час виступу педагог презентувала вагомі здобутки в рамках реалізації проєкту з екологізації освітнього процесу в ЗДО.
Практичним психологом Марією Ракус було висвітлено узагальнені показники готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, відповідно до проведеного діагностичного обстеження.
Іриною Шамрай, керівником гуртка з національно-патріотичного виховання “Де Козак, там і слава” , визначено певні досягнення вихованців гуртка, презентовано інноваційний освітній продукт Mediabook, ” Дітям про козаків Запорізької Січі”, в якому систематизовано інтерактивний та мультимедійний контент з тематики козацтва.
Визначено головні аспекти діяльності педагогічного колективу під час проведення літньої кампанії 2024 в дистанційному режимі.
За вагомий внесок у навчання та розвиток підростаючого покоління, високий професіоналізм та відданість своїй справі педагогів ЗДО було відзначено грамотами.
Сьогодні, 28.03.2024, в ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР відбулося засідання педагогічної ради, на якому було представлено результати роботи творчої групи з розбудови екологічно-орієнтовного освітнього простору шляхом створення інтерактивного природничо-дослідницького центру в умовах закладу дошкільної освіти.
Педагоги активно обговорили актуальні аспекти екологічного виховання здобувачів освіти в дистанційному форматі. Ознайомились з відео звітом творчої групи з екологічного виховання за 1 рік роботи згідно пріорітетному напрямку річного плану ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР. Визнали значимість розбудови екологчних лабораторій в закладі , як складових сенсорного саду. Провели інтерактивну гру “Чотири пори роки”.Обговорили питання щодо впливу сенсорного саду на психологічний та емоційний стан дітей та батьків під час активної комунікації з природним середовищем.
Сьогодні, 06.03.2024 року, в ЗДО #162 “ВЕДМЕДИК “ЗМР відбулась чергова коуч-сесія “Організація інтерактивного природничо-дослідницького центру для дітей в умовах закладу дошкільної освіти “ в рамках реалізації пріоритетного напрямку роботи колективу щодо розбудови екологічно спрямованого освітнього середовища.
Під час творчого та продуктивного діалогу педагоги ЗДО:
презентували проєкти екологічних лабораторій;
обговорили алгоритм спільної діяльності дітей та дорослих в природничо – дослідницькому центрі;
створили 3D модель майбутнього метеомайданчика на території ЗДО.
Сьогодні, 21.02.2024, відбувся тренінг з теми “Стійкість під час війни, методи стабілізації”
Метою тренінгу є профілактика емоційного вигорання та збереження психічного здоров’я педагогів, опанування навичок резильєнтності та емоційного врівноваження.
Стрес — це нормальна реакція на ненормальну, кризову ситуацію.
Саме з допомогою різних вправ та технік ми можемо перешкоджати стресу впливати на наше ментальне здоров’я. Найкраще допомагають техніки з елементами арт-терапії. Наприклад, такі як нейрографіка. Саме «нейрографіка» є інструментом подолання стресу.
Нейрографіка – це чудовий метод прийняття рішень та подолання стресу, метод простий, доступний, результативний. Ніяких навичок малювання не потрібно. Суть цього методу в нейрографічній лінії, яка спонтанна і не повторює себе на кожній ділянці свого шляху.
Основним в цьому методі є зображення ліній і фігур – кіл, трикутників і квадратів:
– круги символізують гармонію, спокій;
– трикутники говорять про конфлікти, небезпеку або якийсь прорив;
– квадрати означають стабільність, що може трактуватися як позитивно, так і негативно.
Отже, продовжуємо розвивати навички резильєнтності, що допомагають нам переживати труднощі та виходити з них сильнішими, знаходити джерело сили аби протистояти випробуванням та досягати успіху у будь-який період життя.
Сьогодні ,20.02.2024 року ,в закладі дошкільної освіти № 162 «Ведмедик» ЗМР відбулося засідання педагогічної ради, на якому було презентовано напрацювання колективу з пріоритетного напрямку роботи щодо формування національно-патріотичної свідомості дошкільників в рамках створення інформаційно-розвивального візуалізаційного простору.
Педагоги активно обговорювали актуальні аспекти формування національно-патріотичної свідомості в реаліях сьогодення, ділилися досвідом організації взаємодії з вихованцями щодо формування у них соціально-громадянської компетентності в дистанційному форматі.
Підсумували свою діяльність члени творчої групи, Наталя ІВАНУС представила дидактичні та цифрові матеріали, ігрові кейси, рекомендації для педагогів в рамках роботи «Патріотичного хабу», які стали основою досвіду роботи «Інноваційні практики у формуванні національно-патріотичної свідомості у дітей старшого дошкільного віку, представленого до участі в Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти-2024».
Результатами роботи гуртка «Де козак, там і слава» поділилась Ірина ШАМРАЙ, презентувала власні відеосюжети та виставку робіт вихованців гуртка.
З творчими звітами про діяльність в між атестаційний період виступили педагоги Валентина ГЕРАСИМОВИЧ та Жанна ОСТРОВСЬКА, презентували власні досягнення, креативні пошуки та методичні напрацювання.
16 січня відбувся тренінг для педагогів на тему “Педагогічна кав’ярня”
Мета тренінгу полягає в тому, щоб підвести підсумки, переглянути рефлексивно яким був для нас цей рік, що нового ми отримали, спробувати визначити основні моменти року, як позитивні так і негативні за допомоги вправ “Шiсть запитань про мiй минулий рік», «Найкращi моменти 2023 року”, виконали техніку, яка дозволить нам відпустити все негативне, яке накопичилось протягом року “Я відпускаю”.
А також , провести аналіз того, яким ми хочемо бачити 2024-й рік, запланувати основні моменти, які ми маємо досягнути за допомоги вправ «Мрій на повну»,«Мої новорічні обіцянки».
Розбудова екологічного середовища в ЗДО 162
Життя в стилі “еко” сьогодні не просто тренд, а необхідність.
В умовах дистанційного навчання
дітям бракує спілкування з природою
і активною діяльністі в ній. Тому для формування ціннісного ставлення до природи, екологічного світогляду під час дистанційних занять, педагоги ЗДО № 162 Олена Заськіна та Жанна Островська разом з директором Юлією Солов’ян, створили екопростір для малят: флораріум
, город на підвіконні
, дослідницький центр
.
До розбудови екологічного середовища долучились усі педагоги закладу і презентували куточки експериментально-пошукової діяльності
Для батьків було створено відеопрезентація про процес створення природничих осередків, подано рекомендації щодо їх облаштування вдома разом з дітьми.
Розбудова екологічно-орієнтованого освітнього простору
Розбудова екологічно-орієнтованого освітнього простору є ключовим завданням діяльності колективу закладу дошкільної освіти комбінованого типу # 162 “ВЕДМЕДИК “.
В рамках реалізації пріоритетного напрямку роботи 08.12.2023 відбувся коучинг “Організація інтерактивного природничо-дослідницького центру для дітей в умовах закладу дошкільної освіти “
Члени творчої групи презентували макет мобільної екологічної лабораторії та її методичне забезпечення, окреслили подальші шляхи у досягненні поставлених завдань.
Інтерактивний формат заходу сприяв підвищенню особистої мотивації кожного педагога до активної участі в реалізації проєкту.
28 листопада відбувся тренінг для педагогів “Жорстокість та насильство стосується кожного” .
Насильство трапляється майже всюди. Починаючи з сім’ї, поширюється в навчальних закладах, на вулиці, в організаціях і установах,
а тому , метою тренінгу було закріпити у педагогів розуміння, що насильство є неприйнятним та сформувати нульову толерантність до нього; надати базову інформацію про види насильства та алгоритм дій у разі виявлення насильства в сім’ї та жорсткого поводження у соціумі.
Під час практичних вправ педагоги розмірковували про фактори, котрі впливають на людину перед тим, як вона починає коїти насильство та наслідки для людини,котра пережила насильство.
Заключною частиною тренінгу було створення педагогами колажу “Ми проти насильства” .
15 листопада відбувся семінар-практикум “Толерантність як компонент професійної культури педагога”
Толерантність – саме те, чого не вистачає зараз людям: терпіння, терпимість, розуміння, дружнє ставлення, спокій, адекватне сприйняття. Тому вважаю, що виховання толерантності є важливим завданням навчального закладу, і саме педагоги мають бути прикладом, допомагати підростаючому поколінню жити у світі різних людей та ідей.
Метою семінару було показати педагогам, що толерантність до себе і толерантність до інших тісно пов’язані. Дуже важливо було допомогти педагогам уважно ставитися до себе, поважати і приймати себе .
Педагоги мали змогу оцінити міру своєї толерантності завдяки тесту “Наскільки Ви толерантні” та створити портрет толерантного педагога.
21 серпня 2023 року в ЗДО № 162 пройшло засідання педагогічної ради “Особливості організації діяльності ЗДО у новому 2023/2024 навчальному році в умовах режиму воєнного стану”.
Під час засідання педради педагогічний колектив розглянув нагальні питання щодо організації 2023/2024 навчального року та шляхи реалізаціїї поставлених завдань. Також у ході педради обговорено питання, пов’язані з організацією дистанційного освітнього процесу та інші важливі аспекти педагогічної діяльності в новому навчальному році.
Сьогодні,24 травня, відбулась підсумкова педагогічна рада “Аналіз якості та результативності роботи колективу закладу дошкільної освіти у 2022 – 2023 навчальному році”.
На педагогічній раді були висвітлені результати дистанційної роботи педагогів в умовах воєнного стану, представлені дидактичні ігри та наробки педагогів.
Слухали виступи практичного психолога, вузьких фахівців та команди супроводу,щодо аналізу дистанційної роботи. Дякуємо всім за такий непростий, але продуктивний навчальний рік.
12 квітня, відбувся тренінг «Екологія душі. Профілактика професійного вигоряння»
Під час тренінгу педагогам була запропонована методика «Моє професійне дерево», метою якої було проаналізувати ставлення педагогів до своєї професійної діяльності. Також тест «Прання білизни» на визначення рівня стресостійкості учасників тренінгу, зниження напруженості в колективі. Педагогам була надана інформація щодо емоційного ,професійного вигоряння, її значення, складові,причини та симптоми, а також було запропоновано знайти методи профілактики професійного вигоряння. Всім приємно бути в колі друзів і відчувати підтримку, а тому наприкінці тренінгу педагоги виконали вправу “Рука дружби”, під час якої усі члени тренінгу писали свої слова підтримки один одному.
23 березня відбувся тренінг з теми “Розвиток саморегуляції та стресостійкості педагогів”
Під час тренінгу педагогам було запропоновано пройти опитування “Самооцінка стійкості до стресу” та визначити свій рівень стійкості до стресу, також була запропонована проективна методика “Годинник” , котра спрямована на визначення своєї життєвої енергії.
Також з педагогами провели мандало-терапію.
Мандало-терапія є однією з різновидів арт-терапії, що допомагає краще зрозуміти себе і проникнути в глибини своєї підсвідомості.
У періоди стресу, апатії, душевної кризи або коли хворіємо, ми мимоволі шукаємо точку опори всередині себе. Для того щоб зцілитися, потрібно сконцентрувати внутрішні сили. Саме для цього створенв чарівна терапевтична техніка – створення мандали.
14 березня відбувся тренінг для педагогів на тему : “Стрес: як педагогам не виснажитись через війну”.
Мета тренінгу: актуалізувати уявлення про стрес, стани емоцій та почуттів ,що провокують стрес, про шкоду стресу для організму людини. Ознайомити з дієвими способами подолання стресу , допомогти оволодіти способами релаксації і зняти стресову напругу.
Психологічний стан та психічне здоров’я в наш тяжкий час є вкрай важливим. А тому, вкрай важливо підтримувати один одного, бути толерантними, співпереживати та вміти впоратись зі стресом.
Педагогам була надана інформація про стрес, його причини та ознаки, а також рекомендації щодо покращення свого психоемоційного стану та вправи, котрі спрямовані на зняття емоційної та поведінкової скутості.
Педагогам надані буклети та пам’ятки в яких є інформація щодо боротьби зі стресом.